Lång hemresa 

Det blev en riktigt lång hemresa.  Vi skulle ha dan på oss i Rom, så vi gick mest bara och njöt av solen och atmosfären. När vi kom till flygplatsen fick vi meddelande om att flyget var försenat med drygt 2 timmar. Det innebar i slutändan att vi lyfte från Rom samma tid vi skulle landat i Göteborg. Sedan hade vi lite drygt 2 timmars körning hem, i mörker och regn. Det är bara att konstatera att man är för gammal för att komma i säng halv fem en måndagsmorgon när jobbet väntar. Nästa weekendresa med flyg,får bli när jag blivit pensionär. Jag skulle vilja ändra lite på skylten och skriva Borta bra, men Husbil bäst 

14 reaktioner på ”Lång hemresa 

  1. Nej snälla nå´n, vilken mardrömsresa. Jag körde själv en natt från Kungälv, efter att ha stigit ur en buss från Amsterdam efter midnatt. När jag närmade mig våra bygder försökte jag att köra gränsle på mittlinjen på vägen. Det var också en mardrömsresa, för tjugo år sedan. Kram & Välkomna hem igen

    • Nattlivet är inget för en gamling som mej🙂 Även om jag gillar att köra bil är nattkörningar inget man längtar efter precis
      Tack och kram

  2. Fy vilken jobbig hemresa!!! Hoppas att ni får vila ut snart! Tack förresten för mms:et! Roligt att ni tänkte på oss – vilken underbar fantasi och kreativitet de har! Ni har helt rätt, Peter skulle älska!🙂 (Jag vet inte vilken dag ni skickade det, men såg det först idag när jag satte på mobildata, har haft den delen av telefonen avstängd annars under Malta-resan).

    • Värst är nog den trista väntan. Man kan ju inte göra nånting alls än att gå runt lite eller sitta och titta på andra uttråkade medresenärer. När vi gick förbi den herraffären såg jag direkt att det var ett ställe Peter skulle gillat hihi Det jag lyckades få med på bilden, genom skyltfönstret var bara en liten bråkdel av vad som fanns. Så åker ni till Rom nångång ska jag beskriva vart butiken ligger😀

  3. Inge kul med sådana resor, har upplevt allt för många.
    Sedan länge är det bobil som gäller då åker jag när jag vill, fullständig frihet.
    Rullar alltid broarna genom Danmark, även om färjan går ofta så ska jag åka precis när jag vill.

    Kram

    • Det går ju om man inte ska jobba direkt på, så nästa weekendresa får nog bli när vi blivit pensionärer (om vi kommer att ha tid då🙂 )
      Kram

  4. Usch! Tyckte så synd om er att behöva vänta och resa så länge på natten. Ni skulle ha varit lediga dagen efter också när det blev så sent. Sååå trist att måsta köra 2 timmar dessutom….nänä husbil bäst :)) Kram

    • Att vänta går väl an, men på natten vill jag gärna sova istället för att sitta på en obekväm stol. Visst skulle vi varit lediga men man tror ju alltid att det ska gå bra.
      Husbilskram🙂

  5. När man varit med om en sådan flygresa då förstår jag att man längtar ännu mer efter Husbilen.
    Hoppas ni har återhämtat er nu.
    Kram

Kommentarer inaktiverade.