Skifferplattor

Jag har länge letat efter svarta skifferplattor att ha som tallrikar. Det är trevligt att kunna servera en dessert, eller lite ost eller nåt på dem. Jag har letat i flera olika butiker här på hemmaplan men inte hittat nåt. I Rom kikade jag i en del butiker och i en butik  som till huvudsak sålde Bialetti-produkter, hittade jag precis det jag sökte. Skifferplattor i precis rätt storlek och de hade 5 st kvar så jag köpte 4. Så nu väntar jag på att få tillaga nån trevlig middag med god dessert :) skiffer

18 reaktioner på ”Skifferplattor

  1. Håller med om att det är jättesnyggt med just svarta plattor.
    Undrar vad du ska lägga för gott på de svarta plattorna, du får visa.
    Några frågor: Tror du att det funkar med glass, kan man kyla ner dom, skrapar det ”otäckt” med skeden på dom? Jag gillar nämligen inte stengods tallrikar för det blir som ”krita på svarta tavlan-ljud” , då ryser jag.
    Kram och trevlig helg

    • Jag lovar att lägga upp en bild när jag inviger dem! Jag har läst att det går utmärkt att stoppa dem i frysen en stund före servering så de håller sig kalla. Visst skrapar det lite med besticken men jag upplever inte att det blir ”krita-på-svart-tavla-ljud” för det är hemskt!
      Kram

    • Tack. Det ska bli trevligt att hitta nån rätt att servera. Visst är det perfekt som ostbricka – men det har jag faktiskt en större till😀
      Kram

    • Vi fick också en dessert serverad på sån här platta, i Frankrike i somras. Det var efter det jag började leta efter egna plattor🙂
      Kram

Kommentarer inaktiverade.