Det går en dag i taget

I går besökte jag Höglandssjukhuset i Eksjö för kompletterande undersökningar, för att  hitta varför mitt blodvärde är så lågt. Det var inga roliga undersökningar kan jag lova, så jag berättar inte hur det gick till…. Oavsett så har man tagit lite vävnad från insidan av min kropp som nu ska undersökas. Det går sakta men säkert framåt🙂

Idag kändes det som fredagskväll, eftersom käre maken är ledig i morgon. Vi festade med lite rostade kastanjer och plockmat. 2016-10-26-17-20-46Mitt på bordet satte jag en fin blomma som jag fått av arbetskamraterna i korridoren. Orkidén står i en fin kruka, designad Ernst.  Det värmer i höstrusket! 2016-11-03-19-34-08

19 reaktioner på ”Det går en dag i taget

    • Vi såg kastanjer i gatustånden när vi var i Rom för några veckor sedan men tyckte det var dyrt, eftersom vi inte testat nångång. Väl hemma gjorde vi det själva och det är ju jättegott. Det verkar vara ”Kastanje-säsong” just nu
      Tack och Kram

    • Tack, då lägger jag in lite lavendeldoft i den den hälsningen, så känner jag mej som Ferdinand under sin korkek. Underbart vilket väder ni har!
      Kram

  1. Trots obehag i samband med provtagningar så är det skönt att veta att sjukvården för det mesta gör sitt bästa för att man ska bli frisk igen. Jag har bara goda erfarenheter av sjukvården efter att ha varit illa ute två gånger. Hoppas att allt löser sig och att du blir frisk och kry igen.

    • Visst har vi en bra sjukvård! Får jag bara vila ett tag nu och få lite piller, så är det säkert fart på kärringen snart igen😉

    • Jag mår redan lite bättre men vill gärna ha reda på orsaken till ”dippen” Men men rätt piller och annat, så är jag nog på banan snart igen
      Kram

    • Under väntetiden tröstar jag mej med att ”Har jag lite att glädjas åt – kan jag glädjas över mycket” Det gäller att hitta det positiva, för det det finns alltid där!
      Kram

  2. Det där låter inte roligt, men fredagsmyser låter mycket bättre.🙂 Rostade kastanger har jag nog inte ätit på flera årtionden. Ser många plocka kastanjer i Frankrike. Själv sitter jag nu i väntrummet och väntar på Ingemar🙂

Kommentarer inaktiverade.