Dagarna går

Det blir lite småpyssel om dagarna annars blir ju dagarna alldeles för långa. Julgranen har redan blivit klädd och det är egentligen emot mina principer att starta för tidigt. ”Vanliga” år kläs granen en dag innan julafton. Men nu har det blivit jul hos oss. Vi kommer att börja fira jul redan på torsdag då våran Ida och hennes Daniel kommer. Det ska bli så mysigt att få rå om dem lite igen. Julklapparna är inslagna och etiketterade (heter det så?)  och ligger under granen. Juldukarna är strukna och ligger på plats. Jag har också fått en överdos av Ernst och hans pysslande, men sitter lugnt i soffan och låter honom hållas. Alla hans underfundigheter är lite roliga. Som när han beskriver oss människor som skåp….   Emellanåt tar jag också en promenad. Senast mötte jag tre snöiga grantomtar vid södra infarten i stan, som hälsade Välkommen till Tranås

6 reaktioner på ”Dagarna går

  1. Jag har tänkt varje kväll i två veckors tid, nu måste granen in. Tid och lust har inte kommit är. Vi har en ”klädd” gran som lyst på altan i minst två veckor. Den är skön att ha där.
    Kram & Krya på dig

Kommentarer inaktiverade.