Elmia Husvagn Husbil

Nu är årets stora mässa för Husvagnar och Husbilar på Elmia i Jönköping igång. Kl 8.00 öppnade mässcampingen och vad vi kunde se så gick allt lungt och fint till.

Naturligtvis hoppade vi in i Carthagos monter för att kika på den nya Liner for two. Det var många före oss och det blev nästan rusning dit. Därför kommer det interiörbilder senare. E-line I51 är att känna igen. Nytt är dock förvaringsboxarna på skenor så det var lätt att dra in och ut.

Carthago presenterar också en egen plåtis som jag tycket påminner mycket om Malibu, som man har haft under några år. Kaffepaus med lite espresso innan jag kikar in i Dethleffs Alpha. Ett fantastiskt kök må jag säga. Och härlig u-soffa längst bak. Dock blir jag inte lika imponerad av sänglösningen som fälls ner över framstolarna.

Efter det fastnade jag i en Frankia 840 Dom har nåt visst, det erkänner jag på stående fot. Vi satt här lääänge 😀

Sen ringde våra kompisar som var på ingående och eftersom det är första gången de besöker mässan så tillbringade vi kvällen tillsammans med dem.

10 reaktioner på ”Elmia Husvagn Husbil

  1. Kul att kunna titta på bilder här på er blogg när vi inte är på mässan i år😉Men wow har dom bra drag ut lådorna även kommit till Carthago….dom verkar ju jättebra👍 Gillar också Frankias modell…men ändå lite konstigt m sneda sängar. Vårat fina bord från Husbilen skulle jag sakna också. 😆. Tror vi ändå trivs bäst med våran fina Carthago. 😂Dethleffs verkade också ha en fin variant …det är ju köket man fastnar för. Kul att ni kunde hjälpa oss också i går. Ni är bäst. Många Goa Piteåkramar 💕

    1. Ja dom draglådorna var inte dumma. Annars är det egentligen bara Liner for Two som utmärker sig hos Carthago och mer om den kommer under dagen.
      Glad att vi kunde hjälpa er
      Kram go’vänner

Kommentarer är stängda.